XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
IHARDUEREN DESKRIBAPENAArintasunezkoak direla uste duten iharduerak burutuko dituzte haur guztiek.
Arrazoizko denboraldi bat eman ikerketarako.
Ondoren irakasleak egingo ditu hainbat proposamen: Nola izan gaitezke azkarragoak ekintza hauetan?
Nor bereetan?
Nola... mantsoago?
Nola... gehiagotan?
Nola... gorago?
Etab.
Binaka jarrita nork berak hautaturiko lagunarekin, elkarri iharduerak irakatsiko dizkiote.
Salto egin eta airean buelta laurdena eman al dezakegu?...
Eta buelta erdia?...
Lurrean pirika ibil al gaitezke?
Eta koltxonetan ardatz bertikalean?
Eta horizontalean?...
Korrika goazela STOP esandakoan geldi-geldi gera al gaitezke?
Korrika goazela STOP esandakoan buelta eman eta kontrako norabidean abia al gaitezke?
Edozein iharduera era azkarragoan egin al dezakegu?
Edozein iharduera egin edo egiten saiatu ezaugarriren bat aldatuta; adib., abiadura, norabidea, iraupena, etab.
Materiala: koltxonetak, baloi goxoak, pikak, oihalak...
Jabetze iharduerak burutu bizkarrarekin: horma somatu, lurra, beste lagun bat, haurra eta lurraren artean edota bi haurren artean jarritako gauzak, etab.
Haurrak binaka jarrita: haur bat lurrean edo koltxoneta gainean ahozpez etzanda; bestea ondoan esku ahurrak bizkarrezurraren alde banatan dituela hasi lepotik eta sakroraino ukituz.
Behin biek egin dutelarik, nork bere bizkarra paperean marraztuko du.
Saioa amaitzeko lekuan jarrita, bizkarraz jabetzeari buruzko bizipenez mintzatu.
Asmatu lagunaren zenbat esku ahur (arra -eskua zabalduta hatz lodiaren puntatik hatz txikiaren puntaraino dagoen distantzia-) neurtzen dituen nire bizkarrak.
Haur bakoitzak bere lagunaren bizkarra neurtuko du
Emaitzak alderatu.